DevChat – Dal 12 al 14 Agosto

DevChat – Dal 12 al 14 Agosto

Salve Cittadini!

Benvenuti ad un altro episodio di DevChat, questa volta copriremo dal 12 al 14 Agosto!
Una breve introduzione. DevChat si occupa di scandagliare le chat RSI al fine di individuare eventuali osservazioni interessanti fatte dai Devs. Li amalgama e li mette qui, con le citazioni. In questo articolo cerco di dare un contesto ai commendi dei Dev, tuttavia questi commenti a volte hanno una natura molto ufficiosa, e come tale deve essere presa. Interessanti, utili, anche se non sempre sono informazioni al 100% ufficiali.

Detto questo, ecco a voi DevChat!

DEVCHAT
12 AGOSTO

Un bel po di informazioni del 12 Agosto che riguardano le navi e la loro modularità a una serie di informazioni di marketing da Alyssa.

NAVI & MODULARITÀ

La Constellation non è al 100% ancora in grado di volare, ma ci siamo quasi. Questo potrebbe spiegare il motivo per cui non hanno mostrato gran parte degli interni durante il Gamescom.

(9:54:05 AM) Mike-CIG: The Constellation still isn’t flight-ready yet, so I can’t fetch any specific data for you.

(9:54:14 AM) Mike-CIG: It’s close, though. 😛

La Tali è ancora in lavorazione, non ci sono nuove notizie sul Vanguard.

(9:55:10 AM) Mike-CIG: Tali’s being worked on as well. Vanguard: I’ve not got anything interesting I can share yet. Except that it’s still bad-ass.
Ci saranno sempre nuove attrezzature nel corso del tempo, ma CIG sta evitando cose del tipo ‘Torpedo-Bay +1’, una scelte di stile.

(6:04:43 PM) CIG Matt Sherman: There will always be new equipment over time, but it’s not going to be Torp-Bay +1 choices. Even like I was saying yesterday, the goals is to make it more horizontal progression and not linear.

(6:06:36 PM) CIG Matt Sherman: Different torp sizes as well. They’re not one-size-fits-all munition launchers.
Il piano è che tutto nella vostra nave, comprese armi, munizioni, ecc …, avrà un impatto sulla massa complessiva.

(6:10:26 PM) CIG Matt Sherman: The plan is overall mass from anything in your ship, including ammo/munitions/etc, should have impact.

(6:10:36 PM) CIG Matt Sherman: Getting that built out and functioning, that’s another matter.

(6:15:48 PM) CIG Matt Sherman: Even if that space is open on the F7C-S, adding anything in will directly impact your stealth and sig-reduction. You won’t be getting no-cost upgradability, there’s always some price.

I Moduli aggiungeranno flessibilità, ma non dovrebbero consentire ad una nave di stravolgere completamente il ruolo per cui è stata costruita.

(6:17:06 PM) CIG Matt Sherman: With the modules overall though, even though they’ll offer a lot of flexibility, don’t expect to take a purpose-built ship so far off that initial role that it’ll overtake the usability of a ship built for a completely different purpose.
Le navi sono molto complicate, e lo spazio è molto grande. Ci saranno un sacco di posti nelle navi più grandi anche se in alcuni punti non ci sarà nessuna vista all’esterno, questo consentirà di limitare i problemi di prestazione.

(6:29:50 PM) CIG Matt Sherman: Something to consider with multi-crew ships though, as ships get bigger, there’s going to be lots of spaces where you’d be inside a ship with absolutely no window to the outside space, which means your character wouldn’t need to know/draw/etc any of the ships flying around outside, so there’s a lot of load-balance tricks the network engineers are going to be working with to get as big of server sizes as we can without compromising the gameplay.

ERRATA

Non aspettatevi di poter creare server privati che abbiano lontanamente le capacità del Persistent Universe.

(6:45:14 PM) CIG Matt Sherman: Ya, don’t expect to be running full-force private servers anywhere near to what the actual capacity of the PU is going to be.
MARKETING

Il modulo social dovrebbe in realtà essere rilasciato questo mese.

(1:49:42 PM) Jao Thaun: so is the social module REALLY going to be released this month, I mean by August 31 at 11:59:59 pm PST?

(1:50:02 PM) Darth_Alyssa_CIG: Jao, as far as I know, yes.
CIG sa che vogliamo vedere in vendita i loro poster, ma per ora è in ‘forse’.

(1:55:10 PM) FyreMaster: Marketing : will CIG ever sell posters?

(1:55:46 PM) Darth_Alyssa_CIG: Fyre, it’s possible! Alexis says “maybe” but we know you guys want them.

Non ci sono nuovi spot di navi in cantiere in questo momento, ma c’è del lavoro in programma per il prossimo anno per quanto riguarda la pubblicità.

(1:55:13 PM) [ ∆ ] CommonParadox: @Darth Alyssa CIG: Are there any new Ship Commercials in the works?? I love thems!

(1:56:04 PM) Darth_Alyssa_CIG: Common, not at the moment but we have some work on commercials slated for next year.
Nei Prossimi anni il CitizenCon sarà probabilmente a Francoforte.

(1:55:59 PM) Rougarou: @Darth_Alyssa_CIG can we have a US-based CitizenCon next year?

(1:56:32 PM) Darth_Alyssa_CIG: Rou – It will probably be in Frankfurt.
Aspettatevi delle esplosioni mentali al CitizenCon.

(2:10:10 PM) Raisin: what can we expect from citizencon

(2:10:23 PM) Darth_Alyssa_CIG: Raisan, to have your mind blown.

CIG non ha effettuato nessuna campagna pubblicitaria per SC, e la maggior parte delle Software House spendono più per il marketing che per il gioco e CIG non intende farlo.

(2:14:07 PM) Darth_Alyssa_CIG: Clean, since our game is still alpha, we haven’t done any true marketing. Once the games is ready to launch, then we will look at territories and distribution.

(2:17:08 PM) Darth_Alyssa_CIG: Josh, I’ll tell you this: most game companies spend more in marketing than they do on the game.

(2:17:18 PM) Darth_Alyssa_CIG: We are not one of those companies.
Gli Stretch goal sono stati messi in pausa, sono state annunciate già abbastanza cose da aggiungere. Accumulare più feature in coda non era il modo migliore per andare avanti.

(6:07:46 PM) CIG Matt Sherman: Stretch Goals were paused since we already have more than enough parts of the game we’d already announced and still need to build out that piling more things on top wasn’t the best thing to keep doing.

13 AGOSTO

Alcune informazioni niente male sul perché le navi hanno velocità di punta, e qualche chiarimento sulle armi e i punti d’attacco.

 

VELOCITA ‘

Velocità di punta. Basta leggere quello che dice Calix, spiega molto meglio di quanto avessi potuto fare io.

(4:00:00 PM) CIG Calix Reneau: in real life, if object a accelerates faster than object b, object a will always catch up with object b

(4:00:41 PM) CIG Calix Reneau: in Star Citizen we have physics simulation constraints that allow us to manage collision detection at the scale of ships that are hundreds of meters long, and also at the scale of humans that are 2 meters tall

(4:01:21 PM) CIG Calix Reneau: this restriction means that a top speed must exist somewhere – and if that is the case, the having top speeds that do not allow object a to eventually overtake object b is the less realistic simulation

(4:02:22 PM) CIG Calix Reneau: additionally, having a disparity between top speed and acceleration provides much more room for giving ships distinctive flavors

(4:03:35 PM) CIG Calix Reneau: but I do agree with circumstance affecting top speed – I’d like component choice, damage, and cargo to tie into the flight experience at all levels

ARMI E PUNTI DI ATTACCO

I Missili sono sottoposti ad una seria revisione, questo comprenderà anche una ricodifica.

(4:05:14 PM) CIG Calix Reneau: missiles are due for a serious overhaul, which will require code. I don’t believe that they can ever be a truly compelling part of the game (not too OP or useless) without behavior changes

(4:07:42 PM) CIG Calix Reneau: my biggest issue with missiles is that it doesn’t feel like the player has a great deal of agency over whether or not missiles will be effective in a given scenario

Il sistema Cargo è in sordina, in attesa di AC 2.0

(4:05:48 PM) CIG Calix Reneau: I did the cargo system design, but it is currently on the backburner pending the context of AC 2.0

Un sistema modulare non significa che è possibile modificare a piacimento i punti d’attacco. Ci saranno sempre limitazioni per navi e varianti.

(4:07:58 PM) CIG Matt Sherman: The system being modular doesn’t mean you get to rearrange hardpoints at will. There’s still going to be limitations with different ships and variants.

Le Gimbals non saranno rimosse dalle navi monoposto. Non è nemmeno presa in considerazione. Le Gimbals fanno parte del gioco.

(4:19:16 PM) CIG Matt Sherman: Removing gimbals from single seat ships is not something that’s even being let in the house let alone being brought anywhere near the table of things being considered.

(4:19:58 PM) CIG Matt Sherman: They’re a part of the game, they’re gonna stay apart of the game. Instead of trying to find ways to ‘nerf gimbals’ or any device, try to think more of ways to make use of fixed weapons more compelling.

Ci saranno altri cambiamenti una volta che il sistema di danni fisici sarà pronto.

(4:30:46 PM) CIG Matt Sherman: ballistic-boating will be due for its own changes when we get physically based damage rolled out.

(4:31:02 PM) CIG Matt Sherman: it doesn’t have the right setup/counterbalances, especially in the gameplay-vaccum of AC

ERRATA

Star Citizen e Wing Commander sono completamente separati. Non saranno collegati in nessun modo.

(5:41:41 PM) CIG Matt Sherman: SC and WC are completely different IP’s, the stories will not be tied together at all.

Parlare di stazioni spaziali è ancora molto teorico, l’idea è che saranno trattate come navi persistenti. È possibile controllarle, ma nessun giocatore può possederne una.

(6:43:35 PM) CIG Matt Sherman: Most talk about stations has more been the theorycrafting of it, but overall, they would be treated like the idea of the persistent-ships, in that you may control one, but no single player would individually own a station.

Il sistema REC non genera soldi a CIG.

(6:49:10 PM) CIG Matt Sherman: REC doesn’t generate any money. Objectively, it’s not greedy at all, plus it drives people playing where perm.unlocks would result in more one-and-done purchasing which gives up no viable information for long-term planning.

14 AGOSTO

Infine, non è stato detto molto di Venerdì 14, ad eccezione di questa eccellente citazione di Ben.

(6:07:37 PM) CIG Ben Lesnick: I remember Galway telling me there’s a point in a game’s development where you FINALLY understand how it’s really coming together… that was the multicrew stuff for me, I think.

Grazie per aver letto!

Un ringraziamento speciale ai ragazzi di INN per il lavoro che hanno svolto.

FONTE                                                                                 Traduzione a cura di: ErPrototipo

Lascia un commento